Clutch Pedal - No Resistance

this subforum is dedicated to our dear english-speaking vw-bus-drivers... feel free to ask, mention, and contribute on all topics regarding vw vans!

Moderatoren: jany, Staff

Antworten
Benutzeravatar
Krillo
Mit-Leser
Beiträge: 17
Registriert: 21.10.2022, 12:44
Modell: T3
Aufbauart/Ausstattung: Bus
Leistung: 78 PS
Motorkennbuchstabe: DG
Anzahl der Busse: 1
Wohnort: Schweden

Clutch Pedal - No Resistance

Beitrag von Krillo »

Hi all,

My van has been sitting all winter, and the other day I did a little check-up on it.
The clutch pedal is no longer clutching :-(
The hydraulic / break fluid was very low, filled it up. No change.
The pedal feels like nothing exept the return-spring is attached.
Could this be merely air getting into the system, or could it be something else?

Thanks

Mein Transporter hat den ganzen Winter über gestanden, und neulich habe ich ihn einer kleinen Kontrolle unterzogen.
Das Kupplungspedal kuppelt nicht mehr :-(
Die Hydraulik-/Bremsflüssigkeit war sehr niedrig, und ich habe sie aufgefüllt. Keine Veränderung.
Das Pedal fühlt sich an, als ob nichts wäre, außer dass die Rückholfeder befestigt ist.
Könnte es sein, dass lediglich Luft in das System gelangt, oder könnte es etwas anderes sein?
Benutzeravatar
multigerd
Poster
Beiträge: 104
Registriert: 18.11.2023, 10:27
Modell: T3
Aufbauart/Ausstattung: Multivan 1
Leistung: 75 PS
Motorkennbuchstabe: AAZ
Anzahl der Busse: 1

Re: Clutch Pedal - No Resistance

Beitrag von multigerd »

Hi Krillo,

first you have to check for a leak under the car. May be, the clutch line from front to transmission is broken from rust. I had that problem years ago on my van.
Have a look for drops under the car and along the line and clutch cylinder.
When fluid is low there must be a leak somewhere.
Check it and than write again.

Best regards, Gerd
Benutzeravatar
Krillo
Mit-Leser
Beiträge: 17
Registriert: 21.10.2022, 12:44
Modell: T3
Aufbauart/Ausstattung: Bus
Leistung: 78 PS
Motorkennbuchstabe: DG
Anzahl der Busse: 1
Wohnort: Schweden

Re: Clutch Pedal - No Resistance

Beitrag von Krillo »

It was the slave cylinder.
Benutzeravatar
Krillo
Mit-Leser
Beiträge: 17
Registriert: 21.10.2022, 12:44
Modell: T3
Aufbauart/Ausstattung: Bus
Leistung: 78 PS
Motorkennbuchstabe: DG
Anzahl der Busse: 1
Wohnort: Schweden

Re: Clutch Pedal - No Resistance

Beitrag von Krillo »

I suspect I will have to make one myself, but does this short hydraulic line have a original part number?

Ich vermute, dass ich sie selbst anfertigen muss, aber gibt es für diese kurze Hydraulikleitung eine Originalteilnummer?

Thanks

Image removed by moderator. Please respect copyright
Benutzeravatar
Atlantik90
Antik-Inventar
Beiträge: 25139
Registriert: 05.10.2004, 23:15
Modell: T3
Aufbauart/Ausstattung: 2WD Atlantic; 4WD MV
Leistung: 70 PS
Motorkennbuchstabe: JX
Anzahl der Busse: 2
Wohnort: BA

Re: Clutch Pedal - No Resistance

Beitrag von Atlantik90 »

It defends to the type of make.

The hydraulic clutch tube is of 6 mm outer diameter brake line or a plastic tube (like pneumatric hose).

It is likely to be changed against a pressure hose like that: https://tk-carparts.de/kupplungsleitung ... 721477j-jp
Unfall- und störungsfreie Fahrt mit dem VW-Bus
wünscht Joachim
Von mir als Beispiel für Verfügbarkeit gesetzte Lieferanten-links sind keine Empfehlung.
Irren ist menschlich; keine PN, fragt im Forum
Wer die VW-Reparaturleitfäden hat, hat weniger Fragen.
Antworten

Zurück zu „English-Corner“